תהליך המיתוג של עסק מתחיל בעיצוב הלוגו.
בעיצוב הלוגו של העסק קיימת התשתית לשפה הגרפית שתבוא לידי ביטוי בפורמטים שיווקיים נוספים כגון:
עיצוב כרטיס ביקור, עיצוב אתר, עיצוב פלייר, עיצוב דף נחיתה ועוד.
הדבר הראשוני והחשוב ביותר בעיצוב הלוגו היא ההחלטה מיהו קהל היעד של העסק ואיזה מסר רוצים
להעביר לו.
החלטה זו תשפיע על גורמים רבים בתהליך עיצוב הלוגו: בחירת הסגנון העיצובי, הצבעים והפונטים חייבים
לתמוך במסר שהמותג רוצה להעביר.
עיצוב הלוגו צריך להיות זכיר ומזוהה ולכן הוא מורכב ממספר לא גדול של אלמנטים וצבעים.
"מגבלה" זו נותנת פתח לעיצוב מסרים חבויים בתוך הלוגו שמחזקים את המסר הכללי של המותג וגורמים
לעיצוב הלוגו להיות מתוחכם ומעניין.
דוגמאות למסרים חבויים במותגים מוכרים:
בלוגו המפורסם של פדקס, קיים חץ שמסתתר בין האותיות E ל X.
מטרת החץ הגרפי לחזק את המסר שהחבילות של פדקס עוברות במהירות כמו חץ.
בלוגו של אמזון החץ הכתום מסמל סמיילי, אך יש לו גם משמעות נוספת:
הוא מעביר את המסר שניתן לקנות באתר הכל מא' ועד ת' (from A to Z)
בלוגו של חברת קונטיננטל האותיות c ו o מייצגות את שם החברה
אך גם יוצרות דימוי של צמיג שזהו המוצר שהחברה מייצרת
גן החיות של ברונקס ממוקם באמצע העיר ניו- יורק.
ניתן לראות את הבניינים של העיר מרומזים בין רגלי הג'ירפות
בלוגו של הקרן לסיוע לילדים אפריקאים יש איור של המפה של אפריקה
ובמבט נוסף רואים שיש שם גם דמות של אשה באדום וילד בכתום המביטים זה בזה